T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / VEZİRKÖPRÜ - Fazıl Ahmet Paşa Ortaokulu

Güvenli İnternet Politikamız-E-Safety School Policy

15-03-2023


VEZİRKÖPRÜ FAZIL AHMET PAŞA ORTAOKULU

GÜVENLİ İNTERNET POLİTİKASI

AMAÇLAR:

•  Vezirköprü Fazıl Ahmet Paşa Ortaokulu, hızla gelişen teknoloji ve internet kullanımıyla birlikte e-güvenlik önlemlerini almayı amaç edinmiştir.

• İnternetin ve teknolojinin yaşamın önemli bir parçası olması sebebiyle, herkes,  riskleri yönetme ve strateji geliştirme yöntemlerinin öğrenilmesi konusunda  bilinçlendirilmelidir.

  •  Okul politikamız, yöneticiler, öğretmenler, veliler, tüm personel ve öğrenciler için  hazırlanmış olup, internet erişimi ve bilgi iletişim cihazlarının kullanımı için  geçerlidir.

SORUMLULUKLAR:

• E-güvenlik politikalarının gelişmesine katkıda bulunmak.

• Olumlu öğrenme aşamasında mesleki gelişim için sorumluluk almak.

• Okulu ve içerisindekileri korumak için e-güvenlik konusunda sorumluluk  almak.

• Müfredat ile çevrimiçi güvenlik eğitimini  ilişkilendirmek.

• Teknolojiyi güvenli ve sorumlu kullanmak.

• Zarar görülmesi durumunda tehlikeyi gözlemleyip ilgili birimlere iletmek. •

OKUL WEB SİTESİ: 

• Vezirköprü Fazıl Ahmet Paşa Ortaokulu olarak web sitemizde okulumuzun adres, telefon, fax ve e  posta adres bilgileri bulunmaktadır.

• Sitemizde yayınlanan tüm içerikler okul müdürümüzün onayından geçtikten  sonra bilgi işlem birimi tarafından siteye konulmaktadır.

• Okulumuzun web sitesi bilişim öğretmenlerimizin sorumluluğunda olup güçlü  güvenlik önlemleri alınmış durumdadır.

 

GÖRÜNTÜ VE VİDEOLARIN PAYLAŞIMI: 

• Okulumuzun web sitesinde paylaşılan tüm fotoğraf ve videolar okul politikasına uygun şekilde okul  idaresinin izni ve onayı ile paylaşılmaktadır.

• Öğrenci içerikli tüm paylaşımlarda velilerin izinleri alınmaktadır. Her sene başında veli izin belgeleri, velilerden alınır.

• Veli izni yanında öğrencinin de izni olmadan fotoğrafı çekilip  kullanılmamaktadır.

• Öğrenciler tarafından hazırlanacak olan bir video henüz hazırlanmadan önce,  bununla ilgili görev alan öğrenciler, öğretmenlerinden izin almalıdır.

• Paylaşılan tüm öğrenci etkinliklerinde, etkinlik öncesinde velilerin izinleri  alınmalıdır.

• Kullanıcılar, şahsi sosyal medya hesaplarında, okul öğrencileri ve çalışanlarının  yer aldığı görselleri, okul yetkili mercileri tarafından onaylanmadan  paylaşamazlar.

• Video konferans, resmi ve onaylanmış siteler aracılığıyla yapılacaktır.

• Okul öğrenci ve çalışanlarını ilgilendiren/içinde bulunduran tüm içerik, ancak  kontrol ve onay süreçlerinden geçtikten sonra, paylaşıma açık hale gelecektir.

• Video konferans yapılırken, tüm kullanıcıların katılabileceği siteler üzerinden  yapılacaktır.

İNTERNETİN GÜVENLİ KULLANIMI: 

•İnternet; bilgiye ulaşmakta en önemli araçlardan biri haline gelmiştir. Bunu  okuldaki müfredat ile ilişkilendirerek doğru bilgiye en güvenli şekilde  öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi ulaştırabiliyoruz.

• Tüm okulumuza ait bilişim cihazlarımızı kullanım politikamıza uygun şekilde,  gerekli filtrelemeleri yaparak güvenli hale getirmiş durumdayız.

• İnternet erişimlerimizi öğrencilerimizin yaş ve yeteneklerine göre entegre etmiş  durumdayız.

• Öğrenciler için e-güvenlik müfredatı ilgili derslerin yıllık planlarına eklenerek  öğrenciler bu konularda bilgilendirilir.

• E-güvenlik ve siber zorbalık konuları ders dışı etkinlikleriyle işlenip, bu  konularda yıl içinde öğrencilere bilgi aktarımı devam etmektedir.

• Öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda çevirim içi güvenliği geliştirmek için  rehberlik öğretmenleri akran eğitimi uygulamaktadır.

• Tüm çalışanlarımız, velilerimiz ve öğrencilerimiz etkili ve verimli çevirim içi  materyallerin kullanımı konusunda bilgilendirilmiştir.

• Okulumuzda yasadışı içerik, güvenlik ihlali, siber zorbalık, cinsel içerikli  mesajlaşma, çocuk istismarı, kişisel bilgi güvenliği gibi konularda bilgilendirme  çalışmaları yapılmaktadır.

• Çevrimiçi materyaller öğretme ve öğrenmenin önemli bir parçası olup müfredat  içinde aktif olarak kullanılmaktadır.

• Okulumuzda internet, bilgi teknolojileri ve ekipmanlarının yanlış kullanımı ile  ilgili tüm şikayetler okul müdürüne bildirilecektir.

• Yaşanan olumsuzluklarda okul gerekli işlemleri yapmakla sorumludur.

• Okulumuz Milli Eğitim Bakanlığı internet engeli sistemi kullanmaktadır.

Akıllı tahta açılışlarında kullanıcı adı ve parola  girişi istemektedir.

E-GÜVENLİK EĞİTİMİ: 

• Öğrenciler için e-güvenlik müfredatı ilgili derslerin yıllık planlarına eklenerek  öğrenciler bu konularda bilgilendirilir.

• Tüm kullanıcıların internet kullanımları bilişim öğretmenleri tarafından takip  edilmektedir. Bu bilgi tüm kullanıcılara iletilmiştir.

• Öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda çevirim içi güvenliği geliştirmek için  rehberlik öğretmenleri akran eğitimi uygulamaktadır.

• Çevirim içi güvenlik politikası tüm çalışanlarımıza resmi olarak duyurulacaktır.

• 10-11 Şubat Güvenli İnternet Günü okulumuzda kutlanmaktadır.Bugüne  yönelik okul koridorları ve sınıflarda pano çalışmalarımız ve sosyal medya  paylaşımlarımız vardır.

 

CEP TELEFONLARI KULLANIMI

• Okul saatleri içinde öğrencilerimizin kişisel cep telefonu kullanımı yasaktır. 

• Cep telefonunu teslim etmeyen ve cep telefonu ile okul içerisinde video ya da

fotoğraf çeken öğrencilere yasaların ve Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin

Ödül ve Disiplin maddeleri gereği işlem yapılmaktadır.

• Her türlü kişisel cihazların sorumluluğu kişinin kendisine aittir.

• Okulumuz bu tür cihazların kullanımından doğacak olumsuz ve yasal  sorumlulukları kabul etmez.

• Okulumuz kişisel cep telefonlarının ve bilişim cihazlarının kayıp, çalınma ve  hasardan korunması için gerekli tüm önlemleri alır fakat sorumluluk kişiye aittir. • Okulumuz öğrencileri, velilerini aramaları gerektiği durumlarda okula ait olan  telefonları bir okul idarecisi gözetiminde kullanabilirler.

•Velilerimiz okul saatleri içerisinde öğrencileriyle görüşme yapmamaları  gerektiği konusunda bilgilendirilirler. Eğer zorunlu haller var ise okul  yönetiminden izin alarak görüşme yapmaları sağlanmalıdır.

• Çalışanlar (öğretmen, idareci, personel vb) kişisel cep telefonlarını ders saatlerinde sessize alarak ya da kapatarak görevlerine devam etmeleri konusunda bigilendirilmişlerdir.

•Öğrencilerimiz cep telefon numaralarını yalnızca güvenilir kişilerle  paylaşmaları, tanımadıkları güvenilir bulmadıkları kişilerle cep telefonu gibi  kişisel bilgilerini paylaşmamaları gerektiği konusunda bilinçlendirilmektedirler.

Kurum çalışanları (öğretmen, idareci, personel vb) ve öğrenciler sosyal medya  ya da sohbet programları üzerinden öğrenci ya da kurum çalışanlarından gelecek  olan ya da kendilerinin gönderecekleri her türlü içerik ve mesajlaşmanın hukuki  sorumluluğunu taşımaktadır.uygunsuz olabilecek her türlü içerik ve mesajlaşma

ivedilikle okul yönetimi ile paylaşılır. Böyle bir duruma mahal vermemek için  gereken önlemler alınır.

 

 

VEZIRKOPRUFAZIL AHMET PAŞA SECONDARY SCHOOL

E-SAFETY SCHOOL POLICY

GOALS:

• Vezirköprü Fazıl Ahmet Paşa Secondary School aims to take e-safety measures with the rapidly developing technology and internet usage.

• Since the Internet and technology are an importantpart of life, everyone should be made awareness to learn how to manage risk sand develop strategies.

• Our school policy is prepared for administrators, teachers, parents, all staffand students and applies to the use of internet accessand information communication devices.

RESPONSIBILITIES:

• Contributing to the development of e-security policies.

•Taking responsibility for Professional development during the positive learning phase.

• Taking responsibility for e-security to protect the school and its insiders.

 • Associating the curriculum with online safety education.

 • Using technology safely and responsibly.

 • In case of damage, observing the danger and transmitting it to the relevantunits.

SCHOOL WEBSITE:

  • As Vezirköprü Fazıl Ahmet Paşa Secondary School, our website contains address, telephone, fax and e-mail adres information of our school.

  • All content published on our site is put on the site bythe IT department after being approved by our school principal.

  • Our school website is under the responsibility of our IT teachers and strong security measures have been taken.

 

SHARING IMAGES AND VIDEOS:

  • All photo sand videos posted on our school website are shared with the permission and approval of the school administration in accordance with the school policy.

  • Parents' permission is taken for all student-related posts. At the beginning of each year, parent permission forms are taken from the parents.

  • In addition to the permission of the parents, the photographs of the student are not taken and used without the permission.

 • Before a video that will be prepared by students is prepared, students who take part in this video should get permission from their teachers.

• For all shared student events, parents' permissions should be taken before the event.

 • Users cannot share images of school students and employees on their personal social media accounts with out the approval of the school authorities.

•Video conferencing will take place through official and approved sites.

• All content that concerns / includes school students and staff will only be opened to sharing after they pass through the control and approval processes.

• During video conferencing, it will be held over the sites where all users can participate.

SAFE USE OF THE INTERNET:

• The Internet has become one of the most important tools to Access information.We can deliver our students and teachers in the safest way to get the right information by associating it with the curriculum in the school.

•We have secured all our information devices belonging to our school by making the necessary filters in accordance withour usage policy.

• We have integrated our internet Access according to the age and abilities of our students.

•  The e-safety curriculum for students is added to the annual plans of the relevant courses and students are informed about these topics.

•  E-security and cyberbullying topics are processed with extra-course activities and information transfer continues to be transferred to students throughout the year.

• Guidance teachers apply peer training to improve online security in line with the needs of our students.

• All of our employees, parents and students have been informed about the use of effective and efficient online materials.

•   In our school, information studies are carried out on topics such as illegal content, security violation, cyberbullying, sexual messaging, child abuse, personal information security.

• Online materials are an essential part of teaching and learning and a reactively used in the curriculum.

• All complaints about the misuse of internet, information Technologies and equipment in our school are reported other school principal.

• In the event of negativity,the school is responsible for performing the necessary procedures.

• Our schooluses the Ministry of National Education internet barrier system. It requires user name and pass word input when opening smart boards.

E-SECURITY TRAINING:

• The e-security curriculum for students is added to the annual plans of ther elevant courses and students are informed about these issues.

• The Internet usage of all users is followed by IT teachers. This information has been communicated to all users.

• Counseling teachers apply peer education to improve online security in line with the needs of our students.

• The online security policy will be officially announced to all our employees.

• 10-11 February Safer Internet Day is celebrated in ourschool. There are board Works and social media posts in the school corridors and classrooms for this day.

 

THE USEGE OF MOBILE PHONES

• It is forbidden for our students to use personal mobile phones during school hours.

•For those students who do not deliver their mobile phones and use their mobile phone to make videos or take photos Regulation on Secondary Education Institutions Transactions are carried out in accordance with award and disciplinary clauses.

•Responsibility for all kinds of personal devices belongs to the person himself/herself.

•Our school does not accept any negative and legal responsibilities arising from the use of such devices.

• Our school takes all necessary measures to protect personal mobile phones and information devices from loss, theft and damage, but the responsibility belongs to the person.

• Our school students can use school-owned phones under the supervision of a school administrator if they need to call their parents.

• Our parents are informed that they should not interview their students during school hours. If there are compulsory situations, they should be provided with permission from the school administration to conduct interviews.

• Employees (teachers, administrators, staff, etc.) have been informed about continuing the irduties by muting or turning off their personal mobile phones during clas shours.

• Our students are made aware that they should only share their mobile phone numbers with reliable people and not share their personal information such as mobile phones with people they do not know.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.03.2023 - Güncelleme: 14.02.2024 11:05 - Görüntülenme: 103
  Beğen | 0  kişi beğendi